De Drie Waarden

Laatste nieuwtjes zijn te volgen via twitter: @dedriewaarden


 


 

Echt waar!
Een Engelstalige belangstellende had interesse in een boek met daarin afbeeldingen van glaswerk van Copier en stak het onder zijn arm. Na een aanmoedigend knikje mijnerzijds, meldde hij: "I must first ask my wife". Ik antwoordde (te) spontaan: "I have the same problem.” De potentiële koper, legde vervolgens het boek terug en maakte zich met een verontwaardigd gezicht uit de voeten.

 

Een tevreden klant

Het bestelde Sprookjesboek van de Efteling, dat via de post even op zich liet wachten, maakte de koper ongeduldig. Zij had via het tracknummer van PostNL gecheckt, waar het pakket verbleef en las dat het onderweg was en spoedig bezorgd zou worden.

 “ 't Is dat ik nog in sprookjes geloof..., want... zojuist is het pakket gearriveerd! De bezorger vertelde, dat het momenteel erg druk is. De binnenwegen zijn door alle sneeuwval slecht begaanbaar. Nou, met dít boek kon in ieder geval niets gebeuren. Perfect verpakt! En wat een mooi exemplaar: als nieuw. Ik heb het ooit één keertje eerder gezien bij ons op de basisschool, waar ik als parttimer werkzaam ben in groep 3 en 6. Plots was het exemplaar helaas verdwenen. Ik vind het dus geweldig fijn, dat ik nu een eigen supersprookjesboek heb. Ik ga de eerstkomende les het boek meteen laten zien aan het kleine volkje van groep 3 en er natuurlijk uit voorlezen. Veel leerlingen hebben een abonnement van de Efteling, want Kaatsheuvel ligt, zoals u weet, maar een "balscheut" van waar ik werk. Ze zullen het wel een feest vinden om (voorzichtig) door het grote boek te mogen bladeren. Ik ga het heel spannend introduceren, dan spreekt het nóg meer aan. U ziet wel: het boek is in een warm nest terecht gekomen :) ! Hartelijk dank voor de goede zorgen en de snelle toezending, veel succes toegewenst met de verdere verkoop en wie weet tot een volgende keer...”